Pagina's

zondag 16 september 2012

HUISWERK HOE EN WAT?

Lieve ouders,
Kinderen begeleiden op hun weg naar het nemen van verantwoordelijkheden DOEN WE SAMEN.
Als leerkracht kan ik "sturen en begeleiden" en de door de school afgesproken huiswerkplanning meegeven. Het huiswerk in het klashuiswerkmapje is heel beperkt!

Maar jullie als ouders, beslissen mee.
Jullie willen meer huiswerk?
HOP BINGELEN DAN MAAR HE OP DE PC!
Daarom kan uw spruit voortaan ook al inloggen met  eigen code-woord op :
www.bingel.be
En op leerling klikken. Meestal  zullen aangepaste oefeningen klaarstaan en in klas bespreken we ook welke oefeningen gelinkt aan hun handboek gemaakt kunnen worden. Zo begrijpen we met z'n allen dat we bijvoorbeeld nog geen rekenoefeningen van de tweede of derde trimester kunnen maken he!
Of toch?
Het zijn inderdaad differentiatie-oefeningen...waarmee ik bedoel dat je als ouders mee kunt kijken wat je spruit maakt...Wat moeilijker oefeningen wanneer je gast er klaar voor is of net het omgekeerde en even terug grijpen naar een wat gemakkelijker niveau!
Er staan ook leuke items tussen, ter afwisseling...
HUISWERK MOET FUN ZIJN!

Als juf krijg ik dan via mail van BINGEL de gemaakte oefeningen , de tijdsduur, de fouten enz. te zien en zo kan ik de vorderingen en eventuele werkijver van je zoon of dochter "volgen"!
En inspringen en bijsturen indien nodig.
Ja ja , ik heb er de controle op hoor hahaha!

TIP: Geen woordenwisselingen om het huiswerk...Geen stress...
         Gewoon terug meegeven naar de klas indien problemen en dan geef ik
         de uitleg graag opnieuw!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten