Pagina's

dinsdag 16 oktober 2012

POLLEKE DE KAUW

In de klas staat een mini-bankje. Dit was een paar jaar terug het plaatsje van onze tamme klaskauw.
Ze was uit het nest in de hoge dakgoot gevallen en we kweekten het jong verder op. Ze zat en vloog vrij rond in de klas en kwam zelfs in de krant!
Maar de dierenbescherming laat niet toe dat je die dieren in gevangenschap houdt, dus nam de juf Polleke mee naar haar huis.
Daar vloog die vrij rond in de tuin en zelfs in de woning ...Polleke kwam nog twee maanden elke keer op mijn arm wanneer ik luid zijn of haar naam riep.
TOT OP DIE DAG DAT HIJ OF ZIJ EEN LIEFJE VOND...Waar vliegt Polleke nu nog ?
Hahaha, bijna elke kauw die ik zie , bekijk ik nog eens extra want het zou eens Polleke moeten zijn !
Zo zie je maar dat dieren thuishoren in hun eigen leefgebied, vrij in de natuur !

http://www.de-natuur.be/pages/kauw.html

klik op mij en geniet...

FOTO'S POLLEKE

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten