Pagina's

woensdag 27 juni 2018

afscheid

het schooljaartje is voorbij gevlogen
de uren tikten supersnel
maar
ik heb elke dag genoten
soms
omdat die dekselse wiskunde eindelijk begrepen werd
of hadden we eindelijk zins-en woordleer onder de knie
soms
om het plezier van wat ik hoorde en zag in de klas
stralende kinderogen
die genoten van elk moment van de dag
en steeds lukte alles een beetje beter
lezen, WO, opzoeken op de computer, plannen...
huistaak zelfstandig maken
steeds lukte alles echt een beetje beter
en niet enkel wat de leerstof betrof
want
jullie leerden ook meer en meer met elkaar overweg kunnen
want we zijn allen anders
maar kunnen zoveel leren van elkaar
we leerden aanvaarden
en vooral was het niet altijd IKKE IKKE IKKE
we zijn een klasgroep op een toffe school
we moeten met juffen en meesters overweg kunnen
leren wachten soms eens...
vooral
BELEEFD ZIJN
EN VOORAL RESPECT HEBBEN VOOR PERSONEN
DIEREN EN DINGEN
niet altijd makkelijk
maar wat hebben we genoten
elke dag ontplooiden we ons wat meer
zalig om dit als juf te mogen meemaken
soms eens die figuurlijke duw te mogen geven

lieve kinderen
dank voor wat we hadden en blijvend zullen koesteren
nu een fijne vakantie en volgend schooljaar alle succes in klas vijf

beste ouders, grootouders, plusouders,
onvoorstelbaar heb ik genoten
van jullie kinderen in volle ontplooiing
die twinkelende ogen
die stralende lach
en soms eens traantjes
die ik wat graag liet verdwijnen
sneller dan sneeuw voor de zon

wees maar wat trots op jullie kinderen
en kijk aub veeeeeeeeeeeel verder dan die punten van rekenen en taal en studeren ...
PUNTEN zijn belangrijk
maar ... echt NIET het voornaamste
ik zag zoveel waarvan ik op dat eigenste moment de bevestiging zag van :
die schopt het ver in de wereld van ...
en dan deden de punten er op dat moment niet toe

al die zalige talentjes
elk op hun eigenste manier

al die schatten van talenten
een hele klas vol
wees maar wat trots ...
want jullie zoon of dochter of kleinkind of ...
IS ER EENTJE UIT DE DUIZEND
en ik mocht hun juf zijn

heerlijke gedachte...
juf zijn van al die schatten van kinderen
en weet:
ook ik ben zo trots op hen ALLEMAAL

fijne vakantie
en dank voor wat was
vriendelijke groetjes
juf Suzy,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten